19 de febrer 2013

Adobe i el seu "creatiu" núvol

Avui he assistit a la presentació a Barcelona del CREATE NOW WORLD TOUR d'Adobe.

A mig camí entre la convenció de vendes i la presentació de producte... Quatre hores en què Adobe sense les presses, sense les empentes (excepte en el coffee break) de les típiques i tòpiques presentacions en les fires de mostres, ha disseccionat una a una totes les seves aplicacions.

Amb un auditori ple i expectant, han realitzat una exposició meticulosa, mil·limetrada i estudiada on primer Anna Mesas, experta sènior en prevenda en solucions de disseny. A introduït subtilment l'auditori en el flux de treball que es pot crear amb Indesign en els formats tradicionals (que tots coneixem) i com utilitzar i reconvertir la mateixa informació per als nous formats (smartphone, iPad, tauletes...) utilitzant l'estàndard DPS (Digital Publishing Suite).

Més tard Antoni Lirio, enginyer de sistemes, ha esmicolat tot el paquet de programes que suposa Edge. Demostrant que cada vegada s'està simplificant més la tecnologia, en favor de l'usuari.

Tot molt bonic, molt cuidat... Però el núvol d'Adobe, poc a poc, es va tronar en núvol negre de tempesta. Si la part expositiva llueix molt i enlluerna; del somni et treu l'ambiciosa i inflexible nova política de preus d'un caramel anomenat Adobe Creative Cloud. Amb uns arguments que a pocs convencen: El sistema de lloguer per ús... el degoteig d'actualitzacions, noves aplicacions...
 
Ir abajo Ir arriba