16 de gener 2013

Viatjant cap a un nou concepte

Un partit de futbol, per posar un exemple que tothom pugui comprendre, pots escoltar-lo en una locució radiofònica, veure'l televisat, o estar al camp. I les sensacions i reaccions, són completament diferents.

De la mateixa manera, no és el mateix o no ho hauria de ser-ho, llegir un exemplar de la teva revista preferida en paper o en un tauleta. Com aconseguir què una revista impresa faci el salt a la versió digital?. Ja he comentat que les editorials estan migrant als nous formats. Que els dissenyadors tenim l'oportunitat d'embarcar-nos en nous reptes.

El disseny gràfic és la disciplina que s'encarrega de transmetre missatges en forma visual, amb claredat i eficàcia. O en paraules de Saul Bass "el disseny com a eina de comunicació, per sobre de qualsevol altre punt de vista".

Sóc neòfit en matèria d'edició digital, però porto anys treballant professionalment com a dissenyador gràfic sobre suport imprès. Les solucions fins avui aplicades, són ramificacions, o pegats d'allò que va néixer pensat per al suport imprès.

I aquí és on hem d'incidir. Com ens movem en accedir la nostra tableta?. No és el mateix agafar una revista física, on la informació és la que és, en un ordre seqüencial. A fer-ho en un mitjà obert on tot està interconnectat. És el moment d'invertir en R+D, ampliar els equips de treball, enriquir realment els continguts, cercant noves solucions per a noves tecnologies. Per a nous usuaris. Per a noves generacions amb conceptes d'usabilitat diferents... Continguts que potser s'han d'aproximar més a un bloc, que a una publicació editorial convencional.

Som-hi!
 
Ir abajo Ir arriba